Mekkora üzlet a kupon?

Címkék: Nem tartozik hozzá címke

A neten gombamód elszaporodtak a kuponos oldalak, valószínűleg mindenki tudna kapásból mondani kettőt-hármat.

Régóta azon gondolkodom, mekkora üzlet lehet ez?

A cég, ahol dolgozom, szintén hirdetett ilyen oldalon, ezért első kézből való információim vannak, még ha statisztikailag nem is reprezentatív a felmérés.

(Ezt a bejegyzést nem az irigység szülte, csak a kíváncsiság. Mi is voltunk már üdülni kuponnal, illetve bármikor elmehetünk egy éterembe is. Tehát végülis egy jó dologról van szó. Aki pedig akarja, utánuk csinálhatja, mindössze egy weboldalra, meg egy ügyes értékesítő csapatra van szükség.)

A mi partnerünk, a kuponos cég 30%-ot kér a kupon árából, azaz ha 10.000 forintot fizet a vásárló, ebből 3.000 forint a weboldalt üzemeltető cégé.

Az egyik, még másfél éve sem bejegyzett weboldal büszkén hirdeti, hogy már kétmilliárd forintot spórolt meg a használóinak. Ha az átlag kupon-kedvezményt 50%-nak vesszük, akkor ha itt is 30% a jutalék, a cég markát 600 millió forint ütötte ebből az összegből.

Természetesen vannak működési költségek, ebből gondolom a legnagyobb az üzletkötők jutaléka és a markeing sem lehet olcsó. De a szükséges beruházásokat figyelembe véve szép megtérülési ráta.

De ez még nem a teljes haszon.

A kupont az emberek kifizetik és gyakran csak 3-4 hónap múlva kerül felhasználásra. Addig is a teljes összeg a kuponcégnek kamatozik, ami ilyen forgalom mellett szép pénz már. Ugyanis a cégek csak a felhasználást követően nyújthatják be az igényüket az őket illető részre.

A harmadik, legmegdöbbentőbb dolog, hogy legalábbis nálunk a kuponok 25(!!!!) százalékát fel sem használják! Pedig 10 ezer forint feletti összegekről beszélünk! Látjuk, hogy mennyit vettek és írjuk, hogy mennyien jöttek el ebből. Fogalmam sincs, hogy a emberek miért dobnak ki tízezreket az ablakon, ha nem jönnek el felhasználni a kupont. Pedig nálunk közel fél évük volt rá lejárat előtt.

Felhívtam a kuponos céget, hogy ilyenkor visszaadják-e a pénzt. Azt mondták, ha lejárt a kupon, akkor semmiképpen, ha még nem, akkor talán.

Az indoklásban a kupon címzettjére hívatkoztak, miközben tudom, hogy a mi cégünk is akkor kap csak pénzt, ha felhasználták már a kupont. Azaz azok a pénzek a kuponos cégnél maradnak.

Ezek után érthető, hogy ennyire szaporodnak a hasonló cégek.

Még egyszer: csak érdekességként írtam erről, nem kell fikázni a cégeket. Ha tetszik az üzlet, vágjál bele, aztán majd kiderül, neked is bejön-e.

| Reblog! 0 |
Reblog hírfolyam | Like hírfolyam

Feedek

Kiszámoló-offtopik

Minden, ami nem pénzügy. Cikkek, vitaindítók és bármi, amit érdekesnek vagy vitára érdemesnek tartunk.

Utolsó kommentek

Utoljára kommentelt bejegyzések

Követők

Benőke Kiszámoló Hasszo pdw

HTML