Az origon megjelent egy cikk, a mostani hajókatasztrofával kapcsolatban.

Ezt szeretném kiegészíteni a saját tapasztalatimmal, hogy mennyire felkészült a legénység a mentésre.

Fél évet dolgoztam luxushajón, a feladatom kettős volt (minden legénységi tagnak ki van osztva, ő mit csinál, ezt a saját mentőmellényére írják, így elvileg minden feladatot ellát valaki).

Egyrészt tűz esetén menjek a hajó gyomrába, a legalsó szintre, a garantált halálba és füstmérgezésbe, hogy ott segítsek oltani. Dehogy mentem volna, nem az enyém a hajó. A legénység többi tagjával elkötöttük volna az első csónakot és kimegyünk a vízre. Akárkit kérdeztem, mindenkinek ez volt a véleménye. (A cégtől havi(!!) 55 dollár fizetést kaptunk, amiből még levontak 22 dollárt tányértörés címen. Minden más bevételünk kizárólag a borravalóból volt. Úgyhogy nagyon lojális volt mindenki a céghez.) Igazából nem is értettem, hogy várják el egy pincértől, hogy az életét áldozza a hajó megmentése érdekében.

Másrészt a mentőcsónakoknál "segítsek a létrával és vágjam el a kötelet" Fél év után se tudtam, hol van ott létra és az ezer kötélből melyiket kéne elvágnom és mivel.

Persze hetente vettem részt board-drill-en (gyakorlaton), de ennyi értelme volt. Közben bemondta a hangos, hogy a speciálisan kiképzett legénység mindent tud, az utasok nyugodtan ráhagyatkozhatnak a legénységre. Senki nem tudott semmit. Ha jöttek ellenőrizni hivatalok, a nem a kikötői oldalra eső néhány embernek megmutatták a mentéssel összefüggő dolgokat. Mivel a mi posztunk a kikötő felé volt, ahol fizikai képtelenség a tudásunk ellenőrzése (ugyanis nem lehet leengedni a mentőcsónakokat, csak maximum a partra), nekünk semmit nem mondtak, még szóban sem magyarázták el fél év alatt sem. Ennyire vették komolyan a dolgot.

Mentőcsónak: én vitatkoznék a cikkbeli kollégával a másfélszeres szorzón, éppen azt néztük, hogy egy emberre annyi helyet számoltak, mint a monitor, amin olvasod ezt a bejegyzést. Egy hetven személyesnek mondott mentőcsónakba még pánik nélkül se fér 40 embernél több. Pánikban 25 fő.

Néhány jótanács:

Mentőmellényben SOHA nem ugrunk a vízbe, mert a becsapódáskor a mellény felugrik, a tested meg tovább süllyed és garantáltan eltöri a nyakadat. Mellényben maximum 3 méteres magasságról szabad ugrani és lehetőleg nem lábbal előre.

A 20 fokos vízben másfél óra alatt hűl ki az ember, ezért a csónakon kívül nincs sok esélyed a megmaradásra.

Ne legyél a hajó közelében, amikor az elsüllyed, mert az örvény magával szippant, de ne is menj túl messze, mert nem fognak megtalálni. 

Remélem, mindenkinek meghoztam a kedvét egy hajóúthoz. :)

Tetszik a blog? Ne felejts akkor bejelölni minket a Facebook-on:www.facebook.com/offtopik

Ez a blog a pénzügyi-gazdasági Kiszámoló blog offtopikja. Ha érdekelnek a pénzügyek, olvassd a blogot a http://kiszamolo.postr.hu/ címen. Ha szeretnél információt kapni, ha új cikk jelenik meg, jelőlj be minket a Facebookon: www.facebook.com/kiszamolo